Ajankohtaista

dynamo&son uudistaa Arla Apetinan mainontaa datalähtöisesti

Arla valitsi dynamo&sonin uudistamaan Apetina-brändin kommunikaatiota. Apetina on yksi Arlan suurimmista tuotemerkeistä ja kategoriansa markkinajohtaja. dynamo&son vastaa Apetinan markkinointiviestinnän luovasta suunnittelusta. Tavoitteena on murtaa perinteinen kampanjamalli ja tehdä erillisten lähtöjen sijaan pitkäjänteistä kommunikaatiota some-kanavia painottaen.

”Lähdimme tekemään uuden tyyppistä digitaalisen mainonnan konseptia, jota tehdään kanavan ehdoilla ja optimoidaan jatkuvasti”, sanoo dynamo&sonin asiakkuusjohtaja Leena Hartikainen. ”Haluamme olla mukana kuluttajien kaikissa elämän hetkissä ja parhaiten se tapahtuu mobiilin kautta somessa. Suunnittelemamme pystyvideoon perustuva konsepti muistuttaa, että jokaiseen elämän hetkeen on juusto olipa kyse sitten arjen ruokapaniikista, fleksaamisesta tai kesäjuhlista. Tavoitteena on tarttua aiheisiin, ajankohtiin ja elämäntilanteisiin, jotka ovat ihmisille relevantteja juuri silloin, kun he kohtaavat Apetinan. Siksi kohdentaminen ja reaktiivisuus ovat konseptissa tärkeässä roolissa.”

”Meillä on loistava paketti Apetinan tekemiseen”, sanoo dynamo&sonin asiakkuusjohtaja Leena Hartikainen. ”Meillä on erittäin vankka osaaminen elintarvikemainonnasta, ja on todella hienoa päästä työskentelemään Apetinan kaltaisen tunnetun ja arvostetun brändin kanssa. Asiakas on rohkea ja näkemyksellinen ostaja, jonka kanssa voimme tehdä modernia markkinointiviestintää.”

”Olemme lähteneet rohkeasti kokeilemaan uusia kanavia Apetinan markkinoinnissa. Haluamme käyttää somea massamedian tavoin. Tavoitteenamme on kohdata kuluttajat ja kulkea mukana heidän arjessaan muistuttaen Apetinan monipuolisuudesta vuoden jokaisena päivänä”, kertoo Arlan markkinointijohtaja Nnenna Liljeroos. 

Leena Hartikainen kuvaa suunnitteluprosessia ketteräksi: ”Analytiikka on meille tärkeä työkalu. Mittaamme suoritteiden tehokkuutta koko ajan ja edistämme suunnittelua datalähtöisesti. Suunnittelua tehdään tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa, ja tuotannosta vastaa oma motion-yksikkömme. Näin pystymme oikeasti ketterään ja reaktiiviseen tekemiseen.” 

dynamo&son on 29 työntekijän suunnittelutoimisto, jonka asiakkaita ovat mm. Arla, Hatch, KELA, Sanoma Media, Terveystalo, Škoda ja Syöpäsäätiö.