Ajankohtaista

Meissä on voimaa: Anna Puu suunnitteli uuden Roosa nauhan

Roosa nauha 2018 -kampanja alkoi tänään 27.9. uuden nauhan ja sen suunnittelijan julkistamisella. Anna Puun suunnittelema kultainen salama julistaa kampanjan teemasta: Minä & Sinä. Meissä on voimaa.

Roosa nauha on valtakunnallinen hyväntekeväisyyskeräys, jossa 3 € hintaisten nauhojen myyntituotto tilitetään kokonaisuudessaan syöpätutkimukseen. Syöpäsäätiön rahoittama tutkimustyö on ainoa tapa vaikuttaa siihen, että yhä useampi parantuu, kun syöpätutkimuksen julkista rahoitusta on leikattu.

Vuodesta 2014 keräyksen tuotto on vuosi vuodelta kasvanut, kun nauhan suunnittelijaksi ja kampanjan keulahahmoksi on valittu vuosittain kiinnostava suomalainen, jolle asia on ollut tärkeä. Viime vuonna keulahahmoina toimivat näkyvästi Duudsonit, joiden isännöimä keräys tuotti ennätykselliset 2 miljoonaa euroa.

Anna Puun suunnittelema nauha muistuttaa siitä, että rintasyöpä koskettaa muitakin kuin siihen sairastunutta. Roosa nauha on keräys sen puolesta, ettei kenenkään tarvitsisi kohdata syöpää yksin. Kampanjalla halutaan muistuttaa myös siitä, että taudin mahdollisimman varhainen toteaminen ehkäisee rintasyöpäkuolemia.

Kampanja on jo nyt – muutamassa tunnissa – saanut vahvasti julkisuutta ja näkyvyyttä somessa. Lisäksi se näkyy laajalti myös vähittäiskaupassa, sillä nauhan voi ostaa useammasta myyntipisteestä kuin koskaan ennen – mm. kaikista K- ja S-ryhmän ketjujen ruokakaupoista. dynamo&sonilla on ollut ilo ja kunnia olla Roosa nauha -kampanjoiden suunnittelutoimisto ja Syöpäsäätiön apuna tärkeässä työssä jo viiden vuoden ajan.