Ajankohtaista

Kesän kuulluin huuto on Ååå!

Visit Ålandin kampanja tuo ihastuksen ihmisten huulille ja tehostaa saaren tunnettuutta lähimatkailukohteena

dynamo&sonin ideoima Ååå-kampanja haluaa kasvattaa suomalaisten kiinnostusta Ahvenanmaata kohtaan kesän matkailukohteena ja tuoda esille sen parhaat puolet: puhtaan luonnon ja ruoan, meren välittömän läheisyyden, pirtsakat aamut, parhaat mansikkapaikat ja omenapuutarhat. Kampanjan kohderyhmänä ovat erityisesti lapsiperheet sekä aktiiviset yli 50-vuotiaat matkailijat.

Ååå! on huudahdus, joka ilmaisee ihailua, hämmästystä ja onnesta pakahtumista. Se on ilmiö, joka voidaan kuulla ympäri Ahvenanmaata. Huudahdus kantautuu saarelta toiselle matkaavista lomailijoista, jotka kokevat Ahvenanmaan ainutlaatuisen saaristoluonnon ensimmäistä, toista tai jopa kahdeksatta kertaa.

”Å-konsepti on hauska tapa nostaa esiin Ahvenanmaan parhaita puolia. Vahvimmillaan se on liikkuvassa kuvassa ja äänessä”, sanoo toimitusjohtaja Lotta Berner-Sjölund Visit Ålandilta. ”Ååå -huudahdus ja ’ihan kuin ulkåmailla kävisi’ kiteyttävät hyvin tämän kotimaisen mansikkapaikan olemuksen.”

dynamo&son on rakentanut asiakkaan tarpeisiin pitkäaikaisen ja monikäyttöisen konseptin. Å toimii niin äänenä, kirjaimena kuin sanaleikkinäkin. Kampanjakuvat ja -filmit näkyvät some- ja digikanavissa, radiossa, ulkomainonnassa ja printissä, niin Suomessa kuin Ruotsissakin.

Kampanja on alkanut toukokuun alussa ja aktiivivaihe päättyy kesäkuun loppuun. Ååå-konseptia halutaan kuitenkin jatkaa pitkäkestoisempana, sillä — vaikka pääpaino kampanjassa on kesämatkailu — se sopii erinomaisesti kuvaamaan myös niitä elämyksiä, joita Ahvenanmaa matkailukohteena tarjoaa ympärivuotisesti.

”Haluamme olla relevantti kokemus kävijöillemme ja etsimme tapaa aktivoida potentiaalisia matkailijoita jakamaan tietoa, inspiraatiota ja keskustelemaan Ahvenanmaasta”, Berner-Sjölund kiteyttää.